straff

Unnade mig godsaker idag på julafton. Åt av mat som jag inte bör äta. Tog bland annat bröd. Så jäkla gott. Hembakat. Mums!!!
Ätit några chokladbitar och några godisar av barnen. En kanelbulle.
 
Men fy fan va jag har fått ångra det! Nu på kvällen kom straffet. Sådan smärta i magen! En påminnelse av hur dåligt jag mått tidigare. Och en påminnelse av att godsakerna absolut inte är värt det.
 
Nu ligger jag i soffan med magsmärtor och gnyr. Det har släppt något. Klarar av att skriva om det i allafall. Men har legat i fosterställning tidigare i kväll. Tänk så fort man glömmer. Men nu minns jag. Jag vill inte må så här igen.
 
Blir stenhård diet igen från och med imorgon. Det hade kanske gått bra att unna sig lite men det blev alldeles för mycket. Jag åt av allt. Socker, jäst, vetemjöl, ströbröd, inlagd sill, gravad lax, skinka, kakao, m.m...
 
Det är inte värt det. Inte ens på julafton.
 
/Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0