Välkommen till min blogg!

Jag startade den här bloggen för kanske.....7 år sedan eller nånting sånt. Men den har legat på is i X antal år. Eller jag slutade bara att skriva och tanken var nog inte heller att någonsin fortsätta blogga igen. Tidigare fungerade den mest som en dagbok. Men nu bestämde jag mig för att göra om den. Alla mina tidigare inlägg är raderade. Jag börjar på ny kula helt enkelt.
 
Den nya bloggen kommer att handla om Candida Albicans. Detta eftersom jag själv drabbats av detta och mått dåligt av det i många år utan att vetat vad som varit fel.
Nu vill jag med denna blogg hjälpa andra. Andra som också lider av candida albicans utan att veta om det.
Och med denna blogg kanske får upp ögonen för denna ganska okända sjukdom. Om jag så bara lyckas hjälpa en enda människa så är det värt att skriva om det. Jag talar om det med min familj och mina vänner. Och jag har faktiskt redan lyckats hjälpa några personer genom att berätta om detta.
 
Candida Albicans är relativt okänd men den ger sådana besvär och hemska följdsjukdommar att den borde vara mer omtalad. Man tror att mellan 25-50% av befolkningen lider av detta, de flesta utan att ens veta om det. Och alldeles för få läkare och gynekologer har kännedom om detta. Det borde inte få vara så!!
 
Hur många människor går inte omkring där ute och lider som jag gjorde? Hur många patienter får fel diagnos av läkare pga att symtomen förväxlas med någon annan sjukdom? Hur många har mött läkare som kliar sig i huvudet och säger att de inte vet vad som fel? Eller kanske till och med fått höra att de inbillar sig?
 
När jag mådde som sämst så orkade jag knappt gå ner och äta middag med min familj. Jag låg helst bara i sängen under täcket och kände att jag inte orkar leva längre. Jag höll på att gå under. Men så hittade jag information om denna sjukdom: CANDIDA ALBICANS och fick upp ögonen! Det stämde precis in på mig. Jag förstod äntligen vad som var fel. Och att det finns en väg ur helvetet. Men vägen är lång. Jag har kämpat varje dag i 4 månader nu. Jag mår mycket bättre men fortfarande har jag en lång väg kvar till ett tillfrisknade. Jag måste fortsätta kämpa i flera månader till innan jag är i mål.
 
Jag kommer att skriva mer om sjukdommen inom en snar framtid. Förhoppningsvis redan imorgon. Om symtomen, orsaken, följdsjukdommarna och hur man blir frisk!
 
/Åsa
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0