Aluminiumfritt

Igår gjorde jag en beställning på naturprodukter. Men Syclovir fanns inte i lager hos någon av dem jag brukar beställa från. Beställer mest från Naturprodukter.se då de har snabb leverans och jag brukar vara ute i sista minuten.
 
Jag hittade dock en annan sida som verkar vara bra. De hade många av de produkterna jag använder. Oftast är det så att några produkter finns hos en och andra produkter hos någon annan. Därför blir det ibland två beställningar för mig.
 
Hur som helst så beställde jag igår från dinhalsokost.se 
Återstår att se hur snabbt de levererar. 
 
Passade på att samtidigt beställa en deodorant därifrån. En utan aluminium i. Tänker ju som sagt minimera intaget av tungmetaller så gott jag kan. Tänker att byta ut deodorant och tandkräm är en bra början.
 
Använda rostfria kastruller istället för aluminium är också en bra grej. Men det är redan utbytt hos oss för länge sedan. Skadade teflonpannor rekommenderas också att man byter ut eftersom de kan avge ohälsosamma ämnen.
 
 Har hört en del om att aluminiumfria deodoranter inte är lika effektiva som "vanliga". Om man nu ska kalla dem vanliga. Igentligen är det ju dessa naturliga aluminiumfria deodoranter som är vanliga. Eller åtminstone naturliga. Men jag tänker testa och göra en egen bedömning angående hur effektiva de är. 
 
På dinhalsokost.se fanns väll inte jätte många olika att välja på och ingen doft som tilltalade mig speciellt heller. Men bestämde mig i allafall för en så får jag se hur den är. Har kollat runt på andra sidor som säljer naturliga deodoranter också och sett några intressanta som jag troligtvis kommer att testa senare.
 
Jag reagerade över att många av dessa aluminiumfria deodoranter är ganska dyra. Om man jämför med de "vanliga" som säljs i alla butiker. Men så verkar det ju vara med allt "naturligt". Naturläkemedlen är allt annat än billiga. Men hjälper de mig så är det värt pengarna. 
 
Inlägg kommer sen om min aluminiumfria deodorant när jag hunnit få den och testat den ett tag.
 
/Åsa
 

Kommentarer
Postat av: .

Co Gerds deo är bäst i test hittills :)

2015-01-23 @ 08:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0