Aloe Vera

Jaha nu är det länge sedan jag bloggat sist. Det är väll på tiden tänkte jag och här kommer ett inlägg.
Sedan sist har jag hunnit testa två aluminiumfria deodoranter. Jag ÄLSKAR Forever Livings deodorant.
Jag dricker även deras aloe vera gel och tar massa olika tillskott.
 
Både svamp och uvi  (urinvägsinfektion) har sitt ursprung från tarmen, bakterier och/eller candida sprider sig till slemhinnorna i underlivet. Beroende på immunförsvar och allmänhälsa kan det orsak problem eller elimineras av kroppen själv.
 
Dålig kosthållning (besprutat, ej växelbruksodlat, mkt kolhydrater mm) och stress sänker vårt immunförsvar och ökar risken för att besvär ska uppstå av dessa bakterier och candida. Så ta hand om kroppen och ge den bästa möjliga förutsättningar att hålla dig frisk.
 
Jag har ju i tidigare inlägg skrivit om symtom men upprepar lite kort några av dem.
Slem på pappret efter tarm tömning. 
Proppmättkänsla.
Svullen buk.
Gasig mage.
Trådar i saliv i vattenglas. 
Klåda/sveda/irritation i underlivet. 
 
Aloe Vera kan hjälpa magen bra. Den rensar ut sådant som inte ska vara där och balanserar ph:t i magen. Sånt tycker jag absolut att man ska testa. Men välj då en produkt av hög kvalitet. Inget skit. Produkter med ren aloe vera av högsta kvalitet är märkta med "international aloe science councils seal of approval" symbolen. Allt annat är skit.
 
Och att tillföra kroppen högkvalitativa vitaminer och mineraler är viktigt för att bidra till ett bra immunförsvar. Kosten vi äter idag är inte lika näringsrik som förut och därför behöver vi komplettera en sund kost med tillskott.
 
Det har jag gjort sedan i maj/juni i år. Jag tar dagligen en multivitamin, omegakapslar, probiotika och några andra högkvalitativa tillskott. Samtliga från Forever living då jag tycker att de uppfyller de krav jag har på kosttillskott.
 
Jag försöker dricka mycket Citronvatten (gärna varmt med ingefära i) och hälsosamma teer som hjälper tarmen och kroppen. Jag äter en strikt kost (även om jag fuskar ibland) och tänker nu påbörja en ny tarmreningskur. Det är 1 år sedan jag avslutade den förra. Kör även denna gången med living Cleanse tabletterna.
 
Det har gått 1 år och 4 månader sedan jag fick veta att jag jag har candida albicans. Och är fortfarande inte frisk. Jag kämpar på. Vägrar ge upp. Beställde hem oreganoolja kapslar idag. Läste att det ska vara effektivt mot alla sorters bakterier och svampar i tarmen. Jag beställde 2 burkar. Kör en "överdosering" med första burken (2 kapslar morgon, 1 kapsel lunch, 2 kapslar middag) och kör sedan den rekommenderade doseringen med andra burken (1 kapsel per dag).
 
Så ska vi se om det kan vara dödsstöten för denna eländiga svamp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0